Dagverslag Spanje 4 augustus

PAG
Nadat we klaar waren met onze stevige nachtrust, waren onze paggaders klaar om Barcelona onveilig te maken.
Na een hevige maar leuke busrit kwamen we toe aan het legendarische voelbalstadion van FC Barcelona.
Iedereen was onder de indruk van het fenomenale zicht over het veld. Na onze doortocht door de fanshop konden we vertrekken
richting het pitoreske centrum van Barcelona. Om onze heerlijke lunchpakketten op te peuselen.
Nu zagen we het weer helemaal zitten om met de hele bende door de straten van Barcelone rond te dwalen.
Vervolgens nam onze gids Kurt ons mee naar de mooiste bezienswaardigheden van de stad.
Toen we klaar waren met de rondleiding konden de leden nog enkele winkeltjes binnen vallen om een leuk souveniertje te kopen.
Na een late aankomst aan de bus, waren we bek af.
Maar toch konden we ons nog amuseren met het leuke nachtspel met dank aan de hernieuwers.
En morgen gaan we ons nog eens laten horen in het waterpretpark.

JKN
In de vroege ochtend zijn we ontwaakt en zijn we de dag begonnen met een stevig ontbijt.
Na het ontbijt zijn we rechtstreeks vertrokken naar het stadion van FC Barcelona waar we een tour hebben gedaan door het stadion.
We hebben heel wat prijzen en spectaculaire dingen gezien in Camp Nou.
Toen we honger kregen zijn we gaan lunchen in een mooi parkje aan de haven van Barcelona.
Daarna zijn we te voet verder rondgetrokken door de stad, we zijn op de Ramblas geweest waar vele straatartiesten waren en hebben we een kort bezoek gebracht aan een overdekte markt.
Door het warme weer kregen we zin in een ijsje en zo gezegd zo gedaan.
In de late namiddag zijn we wedergekeerd naar het heem waar ons een heerlijk diner te wachten stond.
Om de dag af te ronden hebben we nog het nachtspel gespeeld waar de stieren tegen de matadors hebben gestreden. We waren stikkapot en zijn gaan slapen om morgen fit te zijn voor het waterpretpark.
Tot morgen! Groeten de Jongknapenleiding
KN + JH
Na een week boordevol beweging werd het eens tijd om de jongens een welverdiende siësta aan te bieden na het ontbijt. Deze energie konden
we goed gebruiken aangezien we nog voor de middag vertrokken waren om een verfrissende plons te nemen in het zwembad.
Het was weeral een perfect weertje om met z’n alle erop uit te gaan en ons te laten gaan aan het zwembad en aan de pingpongtafel.
Aangezien we zo een geweldige groep hebben konden we niet anders dan iedereen te trakteren op een ijsje.
Moe maar voldaan kwamen we terug aan het heem om ons avondmaal op te smullen.
Na een mooi staaltje van de keukenploeg stond er het avondspel voor de deur. Het was een spel vol spanning en verhaal maar dat kan ook
niet anders met zo’n uitgewerkt spel door de hernieuwers…
Na het avondspel kropen we meteen ons bed in omdat morgen een bezoek aan het waterpretpark gepland staat.
tot morgen!

H
Zelfde als knapen + nachtspel.

Geplaatst op 05/08/2016, in Nieuws. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.